Angrerett

Som kunde har du alltid angrerett i 14 dager i henhold til angrerettloven ved fjernsalg og salg utenfor forretningslokaler. Dette innebærer at du som kunde har rett til å angre ditt kjøp ved å informere dette til Lekmer innen 14 dager fra at du eller en annen part har tatt imot den bestilte varen (angrefristen). Varen skal sendes i retur innen 14 dager fra den dato du har informert Lekmer om at du tar i bruk din angrerett. Produktet skal returneres godt pakket inn i god stand og i originalemballasjen.

Om du som kunde har brukt varen i større utstrekning enn hva som er nødvendig for å fastslå dets egenskaper eller funksjon og at dette har ført til at varen som returneres har minsket i verdi har Lekmer rett til å trekke fra en sum som motsvarer varens verdiforringelse på det beløp som skal betales tilbake. Verdiforringelsen bedømmes fra sak til sak.

Angrerett eller bytterett gjelder ikke for babybeskyttelser beltestoler belteputer hjelmer og sykkelseter dersom emballasjen/forpakningen er åpnet. Skjulte skader på denne typen produkter kan medføre at produktet ikke oppfyller de forventede sikkerhetskrav og derfor kan et bytte eller en retur kun gjøres om forpakningen er uåpnet.

Angrerett eller bytterett gjelder heller ikke for varer med brutt forsegling som ikke kan returneres på grunn av helsemessige eller hygieniske årsaker som for eksempel undertøy, kosmetikk og ammeinnlegg.

 

Retur

Alle varer som sendes tilbake skal være pakket godt inn. Returner alle artikler med originalemballasjen og ev. merkelapper og pakk inn varen slik at dens originale emballasje ikke skades. Du får ikke teipe eller klistre noe direkte på produktets originale emballasje.

 

Slik håndterer du din retur på enklest måte:

  1. Fyll i returseddelen med varens artikkelnummer, navn, antall, returkode og eventuelle anmerkninger for de produktene som du velger å returnere.
  2. Legg returseddelen i pakken.
  3. Teip igjen pakken og pakk den nøye inn.
  4. Lever inn pakken på et postkontor/post-i-butikk.

 

Retur med Lekmers returetikett koster 79 kr uansett vare. Om du ønsker selv å stå for returkostnaden vær vennlig å informere dette til Lekmers kundeservice slik at du ikke debiteres for en ekstra returkostnad.

Retur av pakketilbud

Har du kjøpt flere varer i et pakketilbud eller "kjøp minst 3 betal for 2" så må samtlige varer returneres ved retur, det går ikke å returnere en av varene da dette er et pakketilbud.Bytte av størrelse går bra hvis du bruker vedlagt returseddel. Ved en eventuell reklamasjon vær vennlig å kontakte kundeservice.

OBS! Det er du som kunde som har det økonomiske ansvaret for at din retur kommer frem til oss. Noter kollinummer på pakken som du sender i retur til oss og be om kvittering.

 

Bytte

Vi har alltid gratis returfrakt ved bytte av klær og sko. For øyeblikket har vi ikke mulighet til å tilby gratis returfrakt ved bytte av andre varer. Klær/sko kan bare byttes mot klær/sko.

 

Gjør slik:

  1. Legg inn en ny bestilling på hjemmesiden og skriv ditt nye ordrenummer på angitt plass på returlappen. Du betaler som vanlig for din byttesvare i kassen inkludert frakt (49 NOK)og eventuell fakturaavgift. Når vi mottar returvaren på vårt lager kommer vi til å stryke returvaren fra originalordren. Hvis du merker at den vare som du vil bytte til har gått opp i pris ber vi deg legge bestillingen og kontakte kundeservice så vi kan korrigere priset til deg.
  2. Fyll i returseddelen med varens artikkelnummer, navn, antall, returkode og eventuelle anmerkninger for de produktene som du velger å returnere.
  3. Legg returseddelen i pakken.
  4. Teip igjen pakken og pakk den nøye inn.
  5. Lever inn pakken på et postkontor/post-i-butikk.

 

OBS! Det er du som kunde som har det økonomiske ansvaret for at din retur kommer frem til oss. Noter kollinummer på pakken som du sender i retur til oss og be om kvittering.

Alle varer som sendes tilbake skal være pakket godt inn. Returner alle artikler med originalemballasjen og ev. merkelapper og pakk inn varen slik at dens originale emballasje ikke skades. Du får ikke teipe eller klistre noe direkte på produktets originale emballasje.

 

Reklamasjon

Vennligst kontakt vår kundeservice om du vil reklamere en vare. Din reklamasjon må bli godkjent av vår returavdeling innen du blir tilbakebetalt for produktet. Om det viser seg at årsaken til problemet ikke er en produksjonsfeil kommer vi ikke til å godkjenne reklamasjonen. Om din reklamasjon ikke er godkjent kommer vår returavdeling til å kontakte deg.

Vennligst les instruksjonene nedenfor om reklamasjonen gjelder Kurio.

Kurio

Reklamasjon av Kurio gjøres direkte til Kurios support som holder åpent hverdager kl. 09.00-17.00. Du når de på +47 815 030 24, via hjemmesiden www.kurioworld.com eller via [email protected] Produktet skal ikke sendes til Lekmer før Kurio har forsøkt å løse problemet. Kurio hjelper til med teknisk support direkte slik at du kan få hjelp med problemet med en gang.

365 dagers åpent kjøp

Som kunde hos Lekmer har du 365 dagers åpent kjøp på produkter med uåpnet forpakning i original stand. Om produktet ikke har en spesiell forpakning men ble levert liggende løst i en pakke skal samtlige merker klistremerker etiketter osv. forbli på produktet. Produktet skal returneres i helt uforandret stand og må ikke ha blitt tatt i bruk.

365 dagers åpent kjøp gjelder ikke sikkerhetsprodukter som kan miste sin funksjon uten synlige skader eller på produkter som har en begrenset holdbarhetsdato eller som er klassifisert som hygieneprodukter. Produkter som leveres fra et annet lager enn Lekmer sitt er også unntatt fra 365 dagers åpent kjøp.

Fødselsgaranti

Lekmer har fødselsgaranti på alle babyprodukter. Garantien innebærer at du har rett til å returnere produktene dersom graviditeten eller fødselen ikke skulle gå bra og gjelder opp til 2 uker etter fødselsdato. Ved bruk av fødselsgarantien skal produktene være ubrukte og du skal kunne vise frem en legeattest. Produktene skal returneres i original emballasje.

 

Feillevert eller manglende vare

Om du mangler en vare eller har fått feil vare levert må du melde fra om det til Lekmers kundeservice innen 5 dager fra den dagen du mottok pakken. Oppgi hvilken vare som mangler eller hva som har blitt feillevert til Lekmers kundeservice så hjelper vi deg.

 

Skadet vare

Du som kunde har ansvar for å pakke opp og kontrollere at produktene i din pakke er feilfrie innen 3 dager etter at du har mottatt dem.

Om pakken er skadet ved levering skal du melde fra om skaden direkte til ditt Postombud når du henter ut pakken eller til transportfirmaet som leverer din pakke. Send inn din feilmelding innen 3 dager til Lekmers kundeservice så hjelper vi deg.

Betaling

Lekmer tilbyr betaling med kort, faktura samt delbetaling. Ingen avgifter kommer i tillegg for kortbetaling. For å handle mot faktura må du være over 18 år.

Kortbetaling – 0 kr

Vi tar imot VISA og MasterCard. Det kommer ingen kortavgift i tillegg. Vi tar imot alle kort utstedt i Norge. Kredittkortbetaling håndteres av vår betalingspartner DIBS for å garantere rask og sikker betaling.

Slik fungerer det:

  • Velg kredittkort som betalingsmetode i kassen. Du sendes nå videre til DIBS sikre betalingsserver.
  • Velg kredittkorttype oppgi kortnummer gyldighetsdato kortets sikkerhetskode (CVC/CVV) samt navnet på kortinnehaveren. Vennligst observer at ved bruk av e-kort bør du oppgi minst to måneders gyldighetstid.
  • En kontroll gjennomføres slik at kortopplysningene stemmer samt at det er dekning for kjøpet.
  • Kjøpesummen reserveres først på kontoen din.
  • Når varene sendes drar vi pengene fra kortet ditt og den reserverte summen overføres via DIBS til Lekmer.
  • DIBS som håndterer kortopplysningene oppfyller kravene for PCI-DSS.

Qliro faktura
Handle nå – betale etter levering!

I samarbeid med Qliro, tilbyr vi faktura og delbetaling.

Når du velger Qliro faktura som betalingsmåte får du hjem dine varer før du betaler. Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura eller delbetaling og du må være minst 18 år gammel når du bestiller. Fakturaen forfaller til betaling 14 dager etter din ordre har blitt sendt fra vårt lager.

Ved forsinket eller uteblitt betaling debiteres en avgift samt forsinkelsesrente.

  • Få varen hjem før du betaler.
  • Betalingstid – alltid 14 dager.
  • Du trenger aldri legge igjen kortopplysninger.

For å se fullstendige vilkår for Qliro faktura se linkene nedenfor:
Informasjon om Qliro Faktura, samt fullstendige vilkår
Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

Ved kjøpet blir det tatt en kredittprøve som i visse tilfeller innebærer at en kredittopplysning tas. Da kommer du til å få en kopi på kredittopplysningen per post. Innsamling og behandling av dine personopplysninger samt kredittprøve er nødvendig for at vi skal kunne behandle ditt ønske om kredittkjøp. Dette påvirker imidlertid IKKE din kredittverdighet.

Ved bestilling mot faktura sendes fakturaen per e-post til e-postadressen du oppgir når du bestiller det blir ikke sendt en faktura per brev.

Qliro delbetaling & konto

Med Qliro konto og Qliro delbetaling betaler du på en måte som passer deg. Dine kjøp samles på en månedlig faktura som sendes i midten av måneden, og betales ved utgangen av måneden. Hvis du velger Qliro konto, bestemmer du selv hvor mye du betaler hver måned (minst 95 kr eller 1/24-del av gjelden du har igjen). Og med Qliro delbetaling velger du en fast betalingsplan for kjøpet. Du kan velge mellom 6, 12 og 36 måneder.

Du kan ha ett eller flere pågående delbetalingskjøp og Qliro samler dem på en månedlig faktura som sendes til deg. Du kan når som helst i løpet av nedbetalingsperioden betale hele den gjenstående gjelden

  • Minstebeløp å betale er 1/24 av totalbeløpet pluss rente og avgift og alltid minst 95 kr/mnd.
  • Alle dine kjøp samles på én konto og på en faktura.
  • Du kan når som helst betale hele det gjenstående beløpet.
Følgende alternativer er tilgjengelige for delbetaling
Betaling 6 mnd 12 mnd 36 mnd Konto
Etableringsgebyr 295 kr 295 kr 395 kr 0 kr
Administrasjonsgebyr 45 kr 45 kr 45 kr 45 kr
Rente 0 % 0 % 9,99 % 22,00 %
Eksempel basert på et kjøp på 5 000 NOK
Effektiv rente 45,04% 33,86% 36,9% 48,56%
Månedlige kostnader 928 kr 486 kr 217 kr 513 kr
Totalkostnad 5 565 kr 5 835 kr 7 822 kr 6 156 kr

Ved kjøpet blir det tatt en kredittprøve som i visse tilfeller innebærer at en kredittopplysning tas. Da kommer du til å få en kopi på kredittopplysningen per post. Innsamling og behandling av dine personopplysninger samt kredittprøve er nødvendig for at vi skal kunne behandle ditt ønske om kredittkjøp. Dette påvirker imidlertid IKKE din kredittverdighet.

Qliros fullstendige vilkår for konto, delbetaling og kampanje finner du her. Se også Standardiserte europeiske opplysninger.

Verdisjekker, rabattkoder og gavekort

Dersom verdisjekken, rabattkoden eller gavekortet er forbundet med vilkår f.eks. at du skal handle for et minimumsbeløp eller fra visse produktkategorier for at verdisjekken, rabattkoden eller gavekortet skal gjelde må vilkåret oppfylles. Ugyldige ordrer makuleres i ettertid.

Verdisjekker, rabattkoder og gavekort kan ikke kombineres og gjelder ikke på eventuelle frakt- eller fakturaavgifter. Vi forbeholder oss retten til å makulere ordrer der vilkår forekommer med rabattkoden ikke er oppfylt eller om en person eller husholdning bruker flere rabattkoder.

Ved benyttelse av angrerett, reklamasjon eller åpent kjøp kan du aldri få tilbake høyere verdi enn hva du har betalt for produktet. Dersom du har handlet flere produkter med en verdisjekk, rabattkode eller gavekort som gir rabatt f.eks. 100 kr fordeles rabatten relativt på produktets verdi mellom samtlige varer. Ved benyttelse av angrerett reklamasjon, eller åpent kjøp på det spesifikke produktet får du tilbake produktets verdi etter trukket rabatt.

For eksempel:

  1. Du handler fire produkter for 125 kr/stk til en totalverdi av 500kr.
  2. Du mottar 100 kr rabatt med en rabattkode. Rabatten fordeles mellom produktene 25 kr/produkt.
  3. Du betaler totalt 400 kr + eventuelle frakt- og fakturaavgifter.
  4. Du angrer på et kjøp på en av varene og får tilbake 125 kr – 25 kr dvs. totalt 100 kr.

Salg- og tilbudvarer

Priser på salgsvarer og tilbudsvarer gjelder til utsatte siste dato. Da ingen siste dato for salg eller tilbud er utsatt gjelder respektive tilbud til varen tar slutt på Lekmers lager.

Tilbud som ”3 for 2” gjelder kun en gang per kjøp (gjelder ikke ”6 for 4” eller ”9 for 6” osv)..

What are cookies?

Lekmer uses cookies. Cookies are small text files that can be used to track what our visitors do on the site.

There are two main types of cookies:

1st    Persistent cookies stay on your device or computer for a specified time. We use persistent cookies when we need to know more about you for longer than a browsing session. For example, we may use this to remember your preference for the next time you visit.

2nd  Session cookies are only stored temporarily in the device or computer’s memory while the visitor is on our site. Session cookies are deleted once you close your browser.

Why do we use cookies?

Lekmer uses cookies to improve the site for visitors, by adapting the site to the visitor's choices and interests. This will help keep track of which items you have put in your shopping cart, to handle your purchases, to ensure that you’ve logged in to the site and thus will not have to login each time you visit, to adapt our services so that you get advertising that is relevant to you and to fulfill our obligations in the purchase.

Persistent cookies are used, among other things, to store your personal preferences at Lekmer. This means you will not have to repeat some processes each time you visit the site and we will be able to adapt and make the information and marketing as relevant as possible for you. Session cookies are used in order to be able to record statistics on the use of the site.

By using the Lekmer website you agree to the processing of cookies as outlined here. If you do not accept the use of cookies, you can disable cookies in your browser's security settings. You can also set your browser to question you each time Lekmer tries to place a cookie on your computer and delete previously stored cookies. See your browser’s help page for more information. Furthermore, you can, at any time, delete cookies manually from your hard drive.

Note that if you disable cookies, you will not be able to make purchases on the site. The functionality will also be limited and you may not be able to access certain parts of our service.

If you only allow session cookies, our website will still work. You may in that case still see all products and read all the information. If you choose not to allow session cookies from our site, you will not be able to add any item to your cart or make an order.

Third-party cookies

Lekmer works with several other third-party suppliers on babyshop.com which set their own cookies. Information that is collected from these cookies will be shared with Lekmer but can also used for other purposes. Each third-party supplier controls and is responsible for the delivery of these mentioned services.

Third-party cookies are managed via a common tool - Google Tag Manager.

Below is a list of sites that use cookies to control the advertising and collect statistics as the basis for reimbursement of advertising.

Lekmer manages these partnerships, governed by agreements with each party.

Third-party cookies

Purpose

Duration

Google Analytics

Marketing

 

OpenX

Marketing

 

DoubleClick

Marketing

 

Yahoo Ad Exchange

Marketing

 

Rubicon

Marketing

 

Criteo

Marketing

 

Bing Ads

Marketing

 

Outbrain

Marketing

 

Advertising.com

Marketing

 

Index Exchange

Marketing

 

AppNexus

Marketing

 

Live Ramp

Marketing

 

Google AdWords Conversion

Marketing

 

Pulse Point

Marketing

 

DoubleClick Floodlight

Marketing

 

Pubmatic

Marketing

 

SMART AdServer

Marketing

 

Trade Desk

Marketing

 

Adform

Marketing

 

Improve Digital

Marketing

 

Taboola

Marketing

 

Drawbridge

Marketing

 

Share Through

Marketing

 

Ve Interactive

Marketing

 

Baidu Ads

Marketing

 

Smaato

Marketing

 

YieldMo

Marketing

 

BidSwitch

Marketing

 

Facebook Custom Audience

Marketing

 

Google Dynamic Remarketing

Marketing

 

SmartClip

Marketing

 

DoubleClick Ad Exchange

Marketing

 

Google AdWords UserList

Marketing

 

Zopim

Customer Interaction

 

Google Tag Manager

Tools

 

Google Analytics

Web analytics

 

Crazy Egg

Web Analytics

 

YahooAnalytics

WebAnalysis

 

Yandex.Metrix

Web Analytics

 

ADTECH

Web Analytics

 

Optimizely

Web Analytics

 

Pingdom

Web Analytics

 

Divvit

Web Analytics

 

GA Audiences

Web Analytics

 

Facebook Connect

Social Media

 

How to disable cookies


If you do not accept the use of cookies, you can configure your browser so that cookies are not downloaded to your computer. Temporary cookies are necessary to navigate the Lekmer website. The site will not work as intended if session cookies are not accepted.

If you do not want these sites to collect anonymous data from you via third-party cookies, you can either block third-party cookies in your browser or unsubscribe from the registration of third-party cookies from each site.

Fraktkostnaden er 49 kroner i hele Norge. Fraktfri bestilling gjelder om du bestiller for mer enn 799 kroner inkludert eventuelle verdikuponger rabattkoder eller gavekort.

Leveranse

Vi leverer kun til Norge (inkludert Svalbard). Om du bestiller til en adresse utenfor Norge forbeholder vi oss retten til å kansellere din ordre. Leveringstiden er normalt 3-5 virkedager. Ved større kampanjer og før/etter store helligdager kan leveringstiden være opp til 7 virkedager. Varer som ikke finnes på lager går normalt sett ikke å bestilles.

Samtlige leveranser gjøres etter at du er blitt varslet. Ved utlevering/levering av produktene skal du alltid fremvise legitimasjon. Kun personen med navnet på pakken får hente den ut hos postombud/postkontor.

Pakken skal hentes innen 14 dager for å forhindre at den sendes i retur.

Leveringsalternativer

Varebrev

Varebrevet leveres direkte til din postkasse og om forsendelsen er for stor for å få plass i postkassen vil den bli hengt på døren.

Pakke

Forsendelsen kommer til ditt nærmeste postkontor f.eks. en nærliggende matbutikk og du vil motta en melding med informasjon om hvor du kan hente din pakke. Pakken skal hentes innen 14 dager for å forhindre at den sendes i retur.

Palle

Paller blir levert direkte til leveringsadressen. Paller leveres i hovedsak hverdager mellom 07:00 - 16:00. Om ingen er hjemme når PostNord kommer legger de igjen en hentemelding da kan man enten bestille en ny utkjøring eller hente pallen selv på terminalen.

Feillevert eller manglende vare

Om du mangler en vare eller har fått feil vare levert må du melde fra om det til Lekmers kundeservice innen 5 dager fra den dagen du mottok pakken. Oppgi hvilken vare som mangler eller hva som har blitt feillevert til Lekmers kundeservice så hjelper vi deg.

Skadet vare

Du som kunde har ansvar for å pakke opp og kontrollere at produktene i din pakke er feilfrie innen 3 dager etter at du har mottatt dem.

Om pakken er skadet ved levering skal du melde fra om skaden direkte til ditt Postombud når du henter ut pakken eller til transportfirmaet som leverer din pakke. Send inn din feilmelding innen 3 dager til Lekmers kundeservice så hjelper vi deg.

  1. Allment

    1.1 Disse generelle vilkårene og bestemmelsene generelle vilkår gjelder når du som forbruker kunden legger inn en bestilling via lekmer.no og relaterte sider nettstedet. Avtalen er inngått mellom deg og Lekmer AB selskapsregistreringsnummer 995 744 236 Lekmer. Detaljert kontaktinformasjon og annen informasjon om Lekmer finnes på nettstedet. De Generelle vilkårene gjelder kun for kunder som er forbrukere.

    1.2 Kunden må minst være 18 år for å bestille via nettstedet. Lekmer godtar i henhold til norsk lovgivning ikke kredittkjøp til personer under 18 år. Lekmer forbeholder seg retten til å avvise eller endre en kundes bestillinger (for eksempel hvis kunden har gitt uriktige personopplysninger og/eller har en historie med manglende gjeldsbetaling).

    1.3 Lekmer skal ikke ha noe ansvar hvis produkter er utsolgt heller ikke for bilde- eller typografifeil på nettstedet for eksempel feil i produktbeskrivelsen eller den tekniske spesifikasjonen unøyaktige priser og prisjusteringer (som endringer i prisen fra leverandører valutaendringer) eller uriktig informasjon om hvorvidt et produkt er på lager eller ikke. Lekmer har rett til å rette opp slike feil og når som helst å endre eller oppdatere informasjonen. Hvis en uriktig pris er oppgitt for et produkt bestilt av kunden skal Lekmer selvsagt informere kunden om dette og avvente kundens godkjenning av den endrede prisen før Lekmer fortsetter bestillingsprosessen. Alle bilder på nettstedet skal kun anses som illustrasjoner. Slike illustrasjoner garanterer ikke å gjengi mengden produkter kunden kommer til å motta eller produktets eksakte utseende funksjon eller opprinnelse. Lekmer er ikke ansvarlig for informasjon fra tredjeparter gitt til nettstedet.

    1.4 Nettstedet og alt innholdet der eies av Lekmer eller dets lisensgivere. Informasjonen er beskyttet av immaterialrettslovgivningen og markedsføringlovgivning. Dette betyr at varemerker selskapsnavn produktnavn bilder og grafikk design layout og informasjon om produkter tjenester og annet innhold ikke tillates kopiert eller brukt uten etter skriftlig forhåndsamtykke fra Lekmer.

  2. Kontrakter og bestillinger

    2.1 For å legge inn en bestilling gjennom nettstedet må kunden akseptere de generelle vilkårene. Ved å akseptere de generelle vilkårene lover kunden å etterleve de generelle vilkårene helt og fullt og erkjenner at han/hun har lest informasjonen om personopplysninger og informasjonskapsler (cookies) og samtykker i bruk i samsvar med Lekmers Personvernpolicy.

    2.2 En kjøpsavtale er inngått når Lekmer har bekreftet kundens bestilling og kunden har mottatt en bestillingsbekreftelse fra Lekmer via e-post. Lekmer oppfordrer kunden til å oppbevare bestillingsbekreftelsen for eventuelle fremtidige kontakter med Lekmers kundeservice om bestillingen. Kunden har rett til å kansellere sin bestilling inntil den er blitt bekreftet av Lekmer. Hvis bestillingen kanselleres skal Lekmer refundere eventuelle betalinger kunden eller hans/hennes kredittkortselskap har gjort hva gjelder bestillingen.

  3. Kundeinformasjon osv.

    3.1 Om kunden gjør en bestilling vil kunden bli bedt om å oppgi visse personopplysninger. Kunden bekrefter at informasjonen som er gitt er korrekt og fullstendig og er ansvarlig for eventuelle feil i den informasjonen som er gitt. Informasjon om Lekmers behandling av personopplysninger er gitt i Lekmers personvernpolicy.

  4. Priser avgifter og betaling

    4.1 Prisene angitt på nettstedet gjelder for bestillinger lagt inn på nettstedet. Alle priser er angitt i NOK og er inklusive MVA. Prisene omfatter ikke betalings- og forsendelsesavgifter som gis separat.

    4.2 Kunden kan betale for kjøpet på den måten som er angitt på nettstedet. Les mer om våre ulike betalingsalternativer og rabatter. Lekmer har rett til å debitere kunden allerede i forbindelse med bestillingen om ikke kunden har valgt fakturering eller tilsvarende betalingsmetode og dette er akseptert av Lekmer. Ved fakturering eller delbetaling skal Lekmer eller dets partnere kunne skaffe seg kredittopplysning fra tredjepart. I så fall kommer du til å bli informert tilsvarende. Lekmer forbeholder seg til enhver tid retten til ikke å tilby alle betalingsmetoder eventuelt endre betalingsmetode hvis betalingsmetoden Kunden har valgt av en eller annen grunn ikke fungerer på tidspunktet for oppfyllelsen av bestillingen. Legg merke til at begrensninger i tilgjengelige betalingsmetoder er angitt på nettstedet.

  5. Spesialtilbud

    Lekmer skal fra tid til annen på nettstedet kunne komme med spesialtilbud som er gunstigere enn de som finnes i disse generelle vilkårene for eksempel hva gjelder betaling eller utvidet tilbakekallingsrett. Slike vilkår skal gjelde så lenge spesialtilbudet varer og for de spesifikke produktene som Lekmer har angitt i forbindelse med dette. Lekmer forbeholder seg retten til når som helst å trekke slike spesialtilbud tilbake. Ved opphør eller tilbaketrekking av et spesialtilbud skal disse generelle vilkårene gjelde uten eventuelle endringer. Tilbud på spesifikke produkter på nettstedet gjelder kun for den begrensede perioden og frem til produktene er utsolgt.

  6. Levering og forsendelse

    6.1 Produkter på lager leveres normalt innen det antall virkedager som er angitt på nettstedet. Med mindre noe annet er avtalt (for eksempel i forbindelse med reservering av produkter som ikke finnes på lager) vil levering skje ikke senere enn 30 virkedager etter at Lekmer skriftlig har bekreftet bestillingen i bestillingsbekreftelsen. Mer informasjon om Lekmers levering av produktet og vilkårene for levering er angitt her.

    6.2 Den forventede leveringstiden er angitt i bestillingsbekreftelsen i utsjekkingen og/eller på den aktuelle produktsiden på nettstedet. Hvis det er leveringsforsinkelse vil Lekmer informere deg om dette og vil fortsette å holde kontroll over bestillingen. Med mindre noe annet er uttrykkelig avtalt og hvis en levering forsinkes mer enn 30 virkedager og ikke skyldes deg som kunde har du rett til å kansellere kjøpet.

    6.3 Hvis en pakke skal hentes på et spesifikt leveringssted må kunden gjøre det innen det tidsrommet som er angitt i meldingen. Pakker skal normalt hentes personlig med gyldig identifikasjon og bestillingsnummer. Kunden kommer til å få en melding om levering som angir når og hvor pakken må hentes eller mottas. Meldingen skal kunne gis med e-post vanlig post og hvis kunden har meddelt et mobilnummer også via telefon eller SMS. Lekmer har rett til å debitere kunden for en avgift på 300 NOK hvis pakken ikke hentes.

  7. Rett til å tilbakekalle

    7.1 Når produkter kjøpes på nettstedet har kunden en 14-dagers angrerett i samsvar med gjeldende angrerettlov og forbrukervernlovgivning. Det betyr at kunden har rett til å kansellere ethvert kjøp ved å gi melding til Lekmer om dette innen 14 dager fra da kunden eller hans/hennes representant mottok det bestilte produktet angrerettsfristen

    7.2 Angreretten gjelder ikke for følgende produkttyper:
    (a) produkter lagd etter kundens spesifikasjon eller som ellers har fått en tydelig individuell karakter
    (b) produkter med brutte forseglinger som returneres på grunn av helsevernrelaterte eller hygieniske årsaker (for eksempel undertøy kosmetikk badeutstyr hårføner og lignende produkter barbersaker elektriske tannbørster vekter elektriske puter og fotbad)
    (c) audio- eller bildeopptak (for eksempel CD-plater) eller datamaskinprogramvare der forseglingen ble brutt etter leveringen eller
    (d) digitalinnhold som er blitt levert på annet vis enn på et fysisk medium (for eksempel datamaskinprogram applikasjoner spill musikk videoer eller tekster der tilgang skjer ved nedlasting eller strømming).

    7.3 Ved å akseptere de generelle vilkårene erkjenner og samtykker kunden i at angreretten ikke gjelder for digitalt innhold levert på annet vis enn på et rørlig medium.

    7.4 I forbindelse med bestilling av et produkt som angreretten ikke gjelder for kommer kunden til å få tydelig informasjon.

    7.5 Hvis kunden ønsker å bruke angreretten må kunden før utløpet av angrefristen sende en tydelig beskjed til Lekmer på den måten som er bestemt her. Kunden må i beskjeden oppgi sitt navn og sin adresse og annen relevant informasjon for eksempel bestillingsreferanse fakturanummer og navnet på produktet. Hvis kunden ikke ønsker å bruke den forannevnte beskjeden skal kunden kunne bruke standardformularet for angreretten utstedt av Barne- likestillings- og inkluderingsdepartementet se link her.

    7.6 Hvis kunden bruker sin angrerett skal kunden betale for returforsendelseskostnadene og er ansvarlig for produktets tilstand etter at kunden har mottatt produktet og under returforsendelsen. Produktet skal returneres innen 14 dager fra den datoen Lekmer fikk melding om at kunden gjør angreretten gjeldende. Produktet skal sendes godt emballert i god tilstand og i originalesken og/eller -emballasjen. Eventuelle returer skal sendes til Lekmer i samsvar med metodene og veiledningene gitt på nettstedet som du kan finne her.

    7.7 Lekmer skal tidvis kunne tilby kostnadsfri retur for visse produkter. Hvis det er kostnadsfri retur er dette angitt på den gjeldende siden for produktet på nettstedet.

    7.8 Hvis kunden bruker angreretten skal Lekmer refundere beløpet kunden har betalt for produktet inklusive forsendelseskostnader. Eventuelle ekstra forsendelseskostnader som beror på at kunden velger en annen levering enn standardleveringen Lekmer tilbyr er unntatt refusjonen. Ved retur av en del av en bestilling vil forsendelseskostnadene ikke bli refundert. Lekmer har rett til å trekke fra et beløp fra det beløpet som skal refunderes tilsvarende verdiforringelsen for produktet sammenlignet med produktets originalverdi hvis og i den grad slik verdiforringelse skyldes at kunden har håndtert produktet utover det som trengs for å fastslå dets funksjon eller karakteristikker.

    7.9 Lekmer skal tilbakebetale beløpet uten unødig forsinkelse men ikke senere enn innen 14 dager fra datoen Lekmer mottok kundens tilbakekallingsmelding. Men Lekmer skal kunne utsette tilbakebetalingen inntil Lekmer har mottatt produktet eller kunden har levert bevis for at produktet er blitt returnert for eksempel ved en leveringsbekreftelse. Tilbakebetaling skal skje til kunden med den betalingsmetoden som kunden har valgt med mindre noe annet er avtalt eller hvis det er noen innsigelse mot slik tilbakebetaling.

  8. Garanti og klager

    8.1 Noen av Lekmers produkter er kan hende gjenstand for garantier. Informasjon om henholdsvis eventuell garantiperiode og spesielle bestemmelser om garantier for hvert produkt er fastsatt på Nettstedet eller i disse generelle vilkårene. Garantier for produkter skal kun dekke opprinnelige produksjonsdefekter og følgelig ikke mulig feil som oppstår ved eller etter mulige individuelle endringer av produktets funksjon og utseende for eksempel ombygging oppgradering eller annen konfigurasjon av produktet. Kundens bestillingsbekreftelse etablerer garantisertifikatet.

    8.2 Retten til å fremme en klage gjelder produkter som er defekte i henhold til gjeldene forbrukervernlovgivning. En kunde som ønsker å gjøre bruk av sin rett til å fremme klage vedrørende et bestilt produkt skal ved bruk av kontaktinformasjonen som finnes på nettstedet kontakte Lekmer så snart som mulig etter at defekten ble oppdaget. Klager fremmet innen to måneder fra kunden oppdaget defekten skal alltid anses å være blitt gitt i rett tid. Kunden har rett til å fremme en klage på produkter kjøpt på nettstedet innen to år etter å ha mottatt produktet eller innen fem år hvis produktet ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre enn to år.

    8.3 Lekmer skal bære kostnadene for returfrakten for eventuelle godkjente klager.

    8.4 Straks et produkt som det er fremmet klage på er returnert og klagen godtas skal Lekmer refundere nunden i samsvar med gjeldende forbrukervernlovgivning. Lekmer bestreber seg på å gjøre dette innen 30 dager etter at Lekmer har mottatt klagen men dette vil kunne bli forsinket avhengig av produkttypen. Lekmer forbeholder seg retten til å avslå enhver klage hvis produktet i henhold til gjeldende forbrukervernlovgivning viser seg ikke å være defekt. I forbindelse med klager etterlever Lekmer retningslinjene gitt av Forbrukertvistutvalget.

  9. Linker

    Lekmer skal kunne gi linker til andre nettsteder utenfor Lekmers kontroll og nettsteder utenfor Lekmers kontroll skal kunne gi linker til Nettstedet. Selv om Lekmer bestreber seg på å sørge for at Lekmer kun gir linker til nettsteder som bruker lignende personopplysnings- og sikkerhetsbestemmelser som Lekmers Personvernpolicy er ikke Lekmer ansvarlig for mulig vern eller konfidensialitet hva gjelder informasjon eller personopplysninger kunden gir på andre nettsteder. Kunden bør være forsiktig og lese personvernbestemmelsene som gjelder for det aktuelle nettstedet.

  10. Force majeure

    Lekmer er ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser forårsaket av forhold utenfor Lekmers kontroll for eksempel generell arbeidstvist krigshandlinger brann lynnedslag terroristangrep endrede bestemmelser fra myndighetene tekniske problemer defekter i kraft-/tele-/datamaskinkommunikasjoner eller annen kommunikasjon og defekter eller forsinkelser i tjenesten fra underleverandører som skyldes forhold som nevnt foran. Slike forhold skal føre til unntak fra erstatninger og andre tiltak Hvis en slik situasjon skulle oppstå skal Lekmer informere kunden tilsvarende både i begynnelsen og ved slutten av perioden for den aktuelle situasjonen. Hvis situasjonen har vart i mer enn to måneder har både kunden og Lekmer rett til å avbryte kjøpet med umiddelbar virkning.

  11. Endringer i de Generelle vilkårene

    Lekmer forbeholder seg til enhver tid retten til å endre disse generelle vilkårene. Eventuelle endringer i disse generelle vilkårene skal publiseres på nettstedet. Endringer vil gjelde straks kunden har akseptert de Generelle vilkårene (i forbindelse med et nytt kjøp eller mens han/hun ser på nettstedet) eventuelt 30 dager etter at Lekmer har informert kunden om endringene. Men Lekmer anbefaler at kunden jevnlig holder seg oppdatert på nettstedet for å bli oppmerksom på mulige endringer i de generelle vilkårene.

  12. Utskillelse

    Hvis en kompetent domstol myndighet eller voldgiftsdomstol anser en bestemmelse i denne Avtalen ugyldig eller ugjennomførbar skal det gjenværende av den bestemmelsen og alle andre bestemmelser fortsatt være gyldig(e) og gjennomførbar(e) så langt gjeldende lovverk tillater. Eventuelle bestemmelser som fastslås å være ugyldige eller ugjennomførbare skal erstattes med relevant juridisk veiledning og råd.

  13. Gjeldende lovgivning og tvisteløsninger

    13.1 Enhver tvist som måtte oppstå skal søkes løst i minnelighet ved drøftelser med Lekmers kundetjeneste. Dersom minnelig løsning ikke kan oppnås skal Lekmer etterleve beslutningene fra Forbrukertvistutvalget eller tilsvarende myndighet i andre europeiske land.

    13.2 En eventuell tvist hva gjelder tolkningen eller anvendelsen av disse Generelle vilkårene skal reguleres av og tolkes i henhold til norsk lovgivning og skal eksklusivt avgjøres av domstolene i Norge.


Disse vilkårene ble etablert av Lekmer 2014-07-10

Har du noen sporsmål til oss her på Lekmer.no? Kontakt oss gjerne:

Tel: +47 21543286
E-post: [email protected]

Man-fre 08:00-17:00

Visste du at vi finnes på Facebook og Instagram? Klikk på ikonene nedenfor for å komme til våre sider.

 

Lekmer - leketøysbutikken på nettet

Lekmer.no er Nordens ledende nettbutikk for barnefamilien med alt til alle unger. På Lekmer.no finnes leker barneklær babyprodukter barnevogner bilbarnestoler barneværelse-innredning og spill til riktig pris.

Lekmer er leketøysbutikken på nettet. Lekmer verdsetter god kundeservice høy tilgjengelighet raske leveranser og trygge populære produkter til konkurransedyktige priser.

Lekmer har ambisjon om å bli den markedsledende aktøren i Norden for salg av leker på nettet. Lekmer har sitt sete i Stockholm med lager i Arlandastad i Sverige. Lekmer ble grunnlagt i januar 2006.

Lekmer - leketøysbutikken på nettet

Lekmer.no er Nordens ledende nettbutikk for barnefamilien med alt til alle unger. På Lekmer.no finnes leker barneklær babyprodukter barnevogner bilbarnestoler barneværelse-innredning og spill til riktig pris.

Lekmer er leketøysbutikken på nettet. Lekmer verdsetter god kundeservice høy tilgjengelighet raske leveranser og trygge populære produkter til konkurransedyktige priser.

Lekmer har ambisjon om å bli den markedsledende aktøren i Norden for salg av leker på nettet. Lekmer har sitt sete i Stockholm med lager i Jönköping i Sverige. Lekmer ble grunnlagt i januar 2006.
 

1. GENERAL

Lekmer protects your personal privacy and takes measures to ensure that your personal data is protected when using our services. Below is our policy regarding integrity ("Integrity Policy") that determines how Lekmer AB, CIN 556698-8035, BOX 29098, 100 52 Stockholm, Sweden, [email protected] ("Lekmer/we") is using, processing and protects your personal data. The Integrity Policy is applicable when Lekmer is providing services and products related to purchase, service matters and other contact with Lekmer.

Parts of the Integrity Policy also applies to the processing of personal data for persons who consents to customized marketing services ("Subscriber").

2. WHO IS RESPONSIBLE FOR YOUR PERSONAL DATA?

Lekmer is the data controller and has the following contact information:

Via mail: Lekmer AB, BOX 29098, 100 52 Stockholm, Sweden

Phone: +46 10 750 24 14

Email: [email protected]

Lekmer intends to process all personal data in a legal, open and fair manner in accordance with applicable law (including the European Union General Data Protection Regulation 2016/679 of 27 April 2016).

3.     WHEN DO WE PROCESS YOUR PERSONAL DATA?

As a customer at Lekmer, we process your personal data when you make a purchase on Lekmer’s website, use Lekmer’s support, visit Lekmer’s website or otherwise contact Lekmer. The purposes of Lekmer’s processing of personal data are specified in section 5.

As a Subscriber at Lekmer we process personal data about you. All personal data is specified in section 4.

Lekmer also collects and updates address information through third party services, such as Klarna and Qliro, for address updates.

 

4. WHAT PERSONAL DATA DO WE COLLECT AND PROCESS?

Purpose

Legal basis

Types of personal data

Type of processing

Automated decision-making

Storage period

Obligations in connection to order/purchase

Performance of contract

Processing of personal data is required for Lekmer’s fulfilment of obligations in connection with order/purchase. The absence of personal data means that Lekmer cannot fulfil its obligations and may be forced to refuse the purchase.

Name

Social security number or national ID

Address

Email

Phone number

Payment history

Payment details

Credit data

Information regarding purchase

Delivery (including contact in connection to the delivery)

Identification

Handling of payments (including any obtaining of credit data and analysis of payment solutions)

Handling of complaints and warranty matters.

No

Performance of purchase agreement (including delivery and payment) and 36 months thereafter for the purpose of handling any complaints and warranty matters

Fulfil Lekmer's legal obligations

Statutory requirement

Processing of personal data is required by law. The absence of personal data means that Lekmer cannot fulfil its obligations and may be forced to refuse the purchase.

Name

Social security number or national ID

Address

Email

Phone number

Payment history

Payment details

Credit data

Information regarding any defects/complaints

Handling necessary to fulfil Lekmer's legal obligations by law, judgment or public authority decision (such as the Accounting Act and Product Liability Rules and Product Safety)

No

In accordance with the statutory requirement

Segmented marketing of Lekmer’s goods via email, phone or SMS / MMS

Legitimate interest

The processing is necessary to satisfy Lekmer's legitimate interest in certain marketing.

Name

Age

Sex

Address

Email

Phone number

Payment history

Payment details

Purchase history

Purchase and user generated data

Sending newsletters with information and offers

Simplify the use of Lekmer services (e.g. by saving favourites and thus facilitating future purchases or reminding you of items forgotten in the digital shopping cart)

Personal communication based on your behaviour through Lekmer media

No

Performance of purchase agreement (including delivery and payment) and 36 months thereafter for the purpose of giving more offers from Lekmer.

Customised offers as well as targeted communication via mail, email, phone or SMS / MMS

Consent

Processing takes place after obtaining consent for certain customised marketing.

Name

Age

Sex

Address

Email

Phone number

Payment history

Payment details

Purchase history

Purchase and user generated data

Specified customer choices regarding communication channels.

Personalised marketing (e.g. relevant product recommendations, presentation of specific benefits and offers, and other similar actions)

Analysis of your personal data is done at the individual level. The analysis is the basis for Lekmer's communication with you and the offers, benefits and information sent to you

Yes

Until the consent is revoked

Manage customer service issues

Legitimate interest

The processing is necessary to meet your and Lekmer's legitimate interest in customer service.

Name

Address

Email

Phone number

Payment history

Payment details

Purchase history

Correspondence

Any defects / complaints

Communication and response of any questions to our customer service

Identification and investigation of possible complaints and support cases

No

Until the matter is closed

Implementation and handling of competitions and / or events

Consent

Processing takes place after obtaining consent for processing personal data for handling competitions and / or events.

Name

Social security number or national ID

Address

Email

Phone

Information regarding competition entries

Information regarding event evaluations

Contact before and after competitions or events where you participated (e.g. notifications, questions or evaluations)

Identification

Selection of winners

Provision of possible winnings

No

Meanwhile the competition / event and stages in connection thereto are in progress

Evaluation, development and improvement of Lekmer’s services, products and systems

Legitimate interest

The processing is necessary to satisfy your and Lekmer's legitimate interest in the evaluation, development and improvement of Lekmer’s services, products and systems.

Age

Sex

City

Correspondence / feedback about Lekmer’s products

Purchase and user generated data

Technical data (e.g. language setting, IP address, browser settings, operating system, screen resolution and platform)

Information about your integration with Lekmer

Adaptation of services

Development of information for improving commodity and logistics flows (e.g. forecasting of purchases, inventories and deliveries)

Development of information regarding development and improvement of Lekmer's product range

Development of information for the development and improvement of Lekmer’s resource efficiency

Development of information for planning of establishments

Offer the opportunity to influence product range

Development of information for the improvement and development of IT systems

Personal data analyses are made through segmentation of customers and made on an aggregated level using unidentified or pseudonymised data

No

36 months from collection

Prevent, avoid and investigate crimes against Lekmer as well as prevent abuse of Lekmer services

Statutory requirements and legitimate interest

1) The processing of personal data subject to statutory requirements.

2) The processing is necessary to satisfy your and Lekmer's legitimate interest in preventing, avoiding and investigating crimes as well as preventing abuse of Lekmer services.

Social security number or national ID

Video recordings from camera surveillance

Purchase and user generated data

Technical data (e.g. language setting, IP address, browser settings, operating system, screen resolution and platform)

Information about your integration with Lekmer

Prevent and investigate possible fraud / legal offense

Prevent harassment, junk mail, phishing, or other actions prohibited by law or Lekmer’s terms

Protection and improvement of IT environment

No

36 months from collection

Administration of customer profile

Legitimate interest

The processing is necessary to satisfy your and Lekmer's legitimate interest in managing your customer profile and facilitating you to use your rights to modify, delete, limit your stored personal data and data portability.

Name

Social security number or national ID

Address

Email

Phone

Payment history

Payment details

Purchase history

Purchase information

Username and password

Settings regarding your profile and your personal choices

Enable login

Ensure identity

Allow you to change, delete and restrict the storage of personal data

Ensure correct and updated personal data

Offer access to purchase and payment history

Managing your customer choices

No

36 months from collection

When Lekmer processes personal data based on a balance of interest, we have assessed that our interest in processing personal data outweighs the privacy violation that the processing may imply, partly because the processing is limited and that the data subject can contact Lekmer and at any time have its data deleted. Lekmer never processes sensitive personal data based on a balance of interest and does not perform automated decision making without your consent.

When Lekmer processes personal information with the consent of you, your consent must be voluntary, specific, informed and imply unambiguous consent to be considered as legal basis. If you have given your consent to Lekmer, you are entitled to withdraw it at any time.

5. PROFILING

For Subscribers, Lekmer may process personal data through profiling. Such profiling is done with your consent. You can revoke your consent at any time.

Profiling means that we analyse information about how you use our website, what products, services and offers you have shown interest in, information about your purchases, which of our newsletters you have interacted with, if you have signed up for any of our events and information about your account. We do this to provide you with offers we think is suitable for you and to invite you to events we think you are interested in.

You are entitled to object to such profiling at any time. Any objection may be emailed to [email protected] Upon receiving your notification, Lekmer will stop processing your personal data for this purpose.

6. ACCESS TO STORED PERSONAL DATA

Lekmer may disclose personal data to other companies that are part of the same group as Lekmer, as well as to partners to fulfil our commitments and the purposes mentioned above. Our partners are: Panagora, Daniel Jernström, QlickView, Element Logic, PerfectIT, Unifaun, Posti, PostNord, Budbee, UPS, Shipwallet, Hörby Bruk, Captech, Leggodt, Pragma, NSH Nordic, Zendesk, Xcally, Relation Desk, Netigate, PayPal, Qliro, Nets/DIBS, Trustly, Klarna, Customer Value, Rule, Preglife, Google, Forward3D, Lifeler, Nosto, TradeDoubler, Criteo, Facebook, Hojtar, Sitegainer, Disqus, Yandex, vk.com, Sogou, Baidu, Microsoft, Naver, Affiliate Window, CrazyEgg, Datafeedwatch, Wordpress, Relex, Redeal och Veinteractive.

Data forwarded to third parties is only used to provide the abovementioned services to you, such as freight forwarders in the field of delivery of goods, media agencies for distribution of marketing and credit reporting or debt collection agencies for credit reporting, identity checks and debt collection.

We never transfer your personal data for marketing purposes conducted by third parties outside the Lekmer Group and our partners. We will neither sell your personal data to third parties without your permission. Lekmer may disclose your personal data if it is necessary to comply with applicable laws or government requirements, to safeguard Lekmer's legal interests or to detect, prevent or notice fraud and other security or technical issues.

Lekmer always strives to store personal data within the EU/EEA. The data may be transferred and processed in a non-EU/EEA country (third country). Transfers made are made to the United States, for Google Analytics (analysis) and Zendesk (customer service). Any transfer is made in accordance with applicable legislation and persons subject to the transfer will be notified.

7. HOW DO WE PROTECT YOUR PERSONAL DATA?

We have taken technical and organizational measures to protect your data from loss, manipulation and unauthorized access. We are continuously adjusting our security measures in accordance with the progress and developments in the technical field. To make card purchases as secure as possible, all data is sent in an encrypted form. This means that the information is transmitted via a secure connection and that your personal data cannot be read by third parties. For card purchases, we collaborate with an authorized payment agent that helps us to instantly check with the bank that the card is valid for purchase. Our payment agent processes your card details in accordance with the international security standard PCI DSS developed by VISA, MasterCard, Diners, American Express and JCB card companies. This means that the security is very high when processing your card details. When you pay by card, we reserve the right to carry out an identity check.

Lekmer may allow third parties to use your personal data for marketing purposes upon request by us to promote our products and services, but we will never allow a third party to use your personal information to conduct their own marketing towards you.

8. WHAT ARE YOUR RIGHTS?

Lekmer will, at your request or on its own initiative, rectify, delete, disassociate or supplement your personal data if the data is found to be incorrect, incomplete or misleading.

As a data subject, you have the right to request:

1.     Access to your personal data. You have the right to have a filing extract or a copy of all personal data Lekmer is processing about you. This right can be used at any time through a written and signed request.

2.     Rectification of your personal data. You have the right to request that Lekmer will correct incorrect or incomplete processed personal data without unnecessary delay.

3.     Deletion of your personal data. You are entitled to request that your personal data is deleted if the storage of data no longer is necessary for the purpose for which it was collected. If there is a statutory requirement to store your personal data or if there are other legitimate reasons why Lekmer must store your data, such as unpaid debts, your personal data cannot be erased. We will end all processing of personal data for other purposes than complying with the legislation.

4.     Restriction of processing. You are entitled to request that your personal data be processed for certain restricted purposes. For example, you may request a restriction when you believe your information is incorrect and you have requested a correction according to the above. While the accuracy of the data is being investigated, its processing will be restricted.

If your personal data is stored at Lekmer, you have the right to data portability. That means the right to, under certain conditions, extract and transfer some of your personal data in a structured, widely used and machine-readable format to another personal data controller.

If Lekmer is processing personal data based on a balance of interest, you have the right to object to such processing. In the case of opposition, Lekmer will continue the processing only if there are more compelling interests to do so.

You may at any time object to your personal data being processed for direct marketing. Lekmer does not process your personal data for direct marketing purposes if you oppose to such processing. Once we have received your objection, we will cease to process your personal data for such marketing purposes. Any objection is sent to [email protected] If you have consented to Lekmer storing and using your personal data for marketing purposes, you may revoke such consent at any time. Such recall may be limited to only part of the processing, such as direct marketing. Any recall is sent to [email protected]

As a data subject, you own the right to file any complaints regarding the processing of your personal data to the Swedish Data Protection Authority.

9. USE OF COOKIES AND OTHER TRACKING TECHNIQUES

Our website uses cookies and other tracking techniques to enhance your online experience. You will find more information about this in our cookie policy. Lekmer uses, among other things, Google's advertising services. You can read more about Google's collection, sharing, and use of data here.

10.   POSSIBLE CHANGES OF Lekmer’S INTEGRITY POLICY

Lekmer reserves the right to make changes to this Integrity Policy at any time. If the Integrity Policy materially changes, then Lekmer will, with reasonable notice, communicate this on its website and/or through email to you.

11.   CONTACT INFORMATION TO THE DATA CONTROLLER

We are protecting our customers' personal data! Do not hesitate to contact us if you have any questions about how we process your personal data, this privacy policy or if you wish to request a filing extract.

Our contact information:

Lekmer AB

BOX 29098

100 52 Stockholm

Sweden

Phone: +46 10 750 24 14

Email: mydata@lekmer.no

CIN: 556698-8035

 

Vil du bli en del av vår herlige gjeng?

​Hver dag med oss skal være morsom - Don't Monday it!

Vi vokser så det knaker og søker stadig nye talenter som er klare for neste utfordring. Ta en titt på vår karriereside og se om noen av de ledige stillingene er noe for akkurat deg! Klikk HER!